01 maj 2009

Vårt nya hem

Jag köpte tidningen Vårt nya hem för ett tag sedan (förra numret) för första gången. Det fanns riktigt mycket snyggt i den, och jag kommer nog att köpa den flera gånger. En av mina favoritbilder från tidningen är den nedan. Det jag mest föll för var stolarna av danska Morten Gøttler. Vi skulle behöva ett nytt köksbord och nya stolar här hemma och jag skulle mycket väl kunna tänka mig något i den stilen. Jag vill nog helst ha stolar utan armstöd dock. Lampan är cool också. Den heter Discoco och kommer från spanska företaget Marset.

(Bild inskannad från Vårt Nya Hem.)

Vänster: Samma stolar som på bilden ovan fast utan dyna. Modellen heter Bilbao. Till höger stolen Cuba, även den av Morten Gøttler.

(Bilder från www.moebelbasen.dk och www.pjfurniture.dk)

Inga kommentarer: