13 maj 2009

Spaning: Spets

När min mormor gick bort förra året fick jag en massa spets när vi delade upp hennes saker. Det var några små spetsdukar och örngott med spetsar på och en del lösa spetsremsor. Nu tycker jag mig se spetsar överallt, och jag börjar fundera om jag kan pyssla ihop någonting med mina spetsar. Det finns mycket inspiration att hämta på nätet! Ovan en bild från decor8 där man använt spetstyger för att dölja innehållet i ett vackert skåp. (Eamesgungstolen igen!)

Spetstejp att dekorera paket eller annat, som här en hyllkant. Tejpen säljs hos Cosas i fyrpack med fyra olika mönster för 85 kronor.

Denna klänning med spetsdekorationer säljs av Chic Complement på Etsy. Ett sätt att återanvända gamla spetsdukar.

Lampa med spets av Louise Hederström för belysningsbolaget. Finns i flera olika varianter.

En väldigt fin spets får hjälpa till att presentera hårspännen till salu hos Etsysäljaren (och bloggaren) Oh, hello friend.

Coola väggklockor i retrostil med spets från Etsyshoppen And furthermore. Klockorna tillverkas av amerikanskan Brenda Rose som även har Etsyshoppen Artwork by Brenda Rose där hon säljer konst, främst kollage.

Print & Pattern visar idag dessa bilder från Petra Boase.

Väska med spetsdetaljer och broderier från Simbiosis by Julia, även hon hos Etsy.

Inga kommentarer: