11 maj 2009

Mönsterfrossa

Print & Pattern visar massor av snygga mönster idag. Bland annat från Etsybutiken Journal Junky som säljer handgjorda snygga anteckningsblock med bland annat de här mönstren på framsidan. Jag älskar vackra anteckningsblock! Jag måste alltid hejda mig från att köpa på mig alltför många, för jag vet inte vad jag ska med dem till. Jag önskar att jag var en sån som lyckades upprätthålla en dagbok, men varje gång jag försöker så slutar jag efter någon vecka och glömmer bort det hela. Det är synd, för det är ju så himla roligt att läsa gamla anteckningar. Man inser hur mycket man glömmer (i alla fall jag) och hur en del minnen har förvrängts en aning under tidens gång...

(Bilder från Etsybutiken Junky Journal.)

2 kommentarer:

erry sa...

Åh, så vackra! Jag älskar också anteckningsböcker och har ett antal fulla med oskrivna blad. :)

Helena sa...

Hehe, jag misstänkte att jag inte var ensam. Det är ju så svårt att motstå! Och så har jag alltid en föreställning om att jag faktiskt kommer att ha stor nytta av den när jag står där i affären med anteckningsboken i handen...