15 maj 2009

Tema: Dansk design - Hay

Jag och min man var och åt brunch (rekommenderas!) på Nordic Light Hotel för ett par veckor sedan, och då lade jag märke till den här klädhängaren ovan. Den är ganska häftig med sina tre ben. Jag satt och funderade över att den såg så instabil ut, men insåg att den faktiskt inte var det. Senare fick jag veta att klädhängaren kommer från det förhållandevis nystartade danska designföretaget Hay, grundat år 2003 av Rolf Hay.

Den här roliga mattan kommer också från Hay. Den består av en mängd handtovade ullbollar som sitter ihop i en cirkel. Pinocchio heter den och den finns i två olika färgställningar och två olika storlekar: 140 cm och 90 cm i diameter.

Hee lounge chair är en annan produkt från Hay som man ser lite överallt nuförtiden tycker jag. Den visade jag för ett tag sedan här i bloggen.

(Bilder från www.furnish.se och www.stylepark.com)

Inga kommentarer: