07 maj 2009

Att välja tapet

Vi har en liten snutt i mathörnan i köket som är tapetserad med en enfärgad ljusblå tapet. Jag gillar den blå färgen väldigt mycket, men det är en massa hål i väggen efter hyllor som de tidigare ägarna hade, så vi måste antingen måla eller tapetsera om väggen för att få den snygg. Det är den enda delen i lägenheten som vi inte målat om sen vi flyttade in för ganska precis ett år sedan. Resten av lägenheten är vit, förutom en himmelsblå fondvägg i dotterns rum, men här i köket skulle det vara kul att sätta upp en tapet.

Svårigheten består i att välja tapet. Det finns ju så himla många olika fina, i så många olika stilar, och så måste den ju matcha mosaiken i köksdelen som är grå med aningens inslag av blått. Tapeten ovan från Orla Kiely är väldigt tuff. Tyvärr är den nog lite för gul i det beiga för att passa till den kalla grå mosaiken i vårt kök. Bilden kommer från bloggen Rearranged design och är en interiör från Tif Fussells hem, en kvinna som jag har tänkt skriva mer om vid tillfälle. Nu måste jag dock gå och lägga mig för jag är jätteförkyld och trött...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken snygg blogg du har :D I like!

Å jag vet hur det är med tapeter, finns massor! Intrade har ju många roliga, men de visar knappt nåt på hemsidan. kika måleributiken.se ?

Helena sa...

Tack Lisa! Ska kolla in måleributiken!