04 maj 2009

Tygkravings

Genom bloggen decor8 hittade jag till Monaluna, en textildesigner med massor av fina mönster. Varje gång jag ser vackra tyger händer nånting inom mig, jag får en sådan lust att sy. Trots att jag är jättedålig på det och extremt sällan tar mig för något projekt. Ändå har jag svårt att låta bli att köpa, och jag har en hel del tyger liggande hemma. Ofta hinner jag tröttna på dem innan jag har hunnit tillverka något av dem också. Fast några saker har det faktiskt blivit de senaste två åren, även om det skett i den lilla skalan: några kuddfodral, påslakan till dottern och ett par haklappar. Det skulle vara kul att sy något klädesplagg till dottern också, men jag vet inte om jag vågar köpa på mig fler tyger nu...

En väldigt fin startsida på hemsidan har de också. Fåglarna ändrar färgkombination när man för musen över dem.

Härliga somriga tyger.

(Bilder från www.monaluna.com.)

Inga kommentarer: