15 april 2009

Veckans bloggtips: decor8

Min favoritblogg just nu är den underbara designbloggen decor8 som drivs av Holly Becker. Hon delar sin tid mellan New Hampshire och Tyskland och bloggen innehåller reportage och tips om inredning, designers, konst, hantverk, tips på webbutiker med fina saker, bloggar, böcker m.m. från både USA och Europa. Det finns hur mycket fint som helst att inspireras av och beundra. Holly uppdaterar flitigt med flera poster om dagen varje vardag, och varje inlägg innehåller oftast massor av bilder och långa texter. Jag kan nog lova att jag kommer att hänvisa till bloggen decor8 flera gånger i framtiden.




(Bilder från decor8blog.com, den första bilden kommer ursprungligen från tygshoppen Daisy Janie som har massor av vackra tyger, illustrationerna under är gjorda av Andrea Cobb, det tredje bilden kommer från en bok som heter Sewing Green med foton av John Gruen, de understa fotona är från artisten Kelly Rae Roberts hem.)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Å jag gillar denna bloggen! Stor favvo innan, lite tack vare den jag börja blogga med :)

fin blogg du har!

Helena sa...

Ja den är verkligen en förebild för mig med. Tack så mycket, vad kul att du tittade in och lämnade en kommentar.