17 april 2009

Keramik

Den här vackra karaffen skulle jag gärna ha här hemma. Den med ett gäng rosa pioner i skulle inte vara helt fel. Var jag nu skulle få pioner ifrån. Mina svärföräldrar har flera olika slags pioner i trädgården på deras landställe och de har alltid en massa pioner och andra blommor i olika fina vaser runt om i huset under sommaren. Det är så härligt med blommor. Jag önskar att jag kunde gå ut och plocka ihop härliga blombuketter att ha inomhus hela sommaren. Fast svärföräldrarna får arbeta hårt för sina blommor, rabatterna rensar ju inte sig själva direkt, och jag är nog lite för lat för att ha trädgård. Jag får nöja mig med att plocka in syrén och lite senare jasmin, under den korta tid de blommar, vilket är det som bjuds här utanför balkongen.

Karaffen och även bilden på denna kommer från Leslie Freeman design på Etsy.

Inga kommentarer: