14 april 2009

Rottingväska från Palmgrens - ja tack!


Den här väskan från Palmgrens är så himla fin! Jag såg den i svart i Elle interiör för ett par nummer sedan (har tyvärr glömt bort vilket) och nu i senaste numret blev jag påmind om den igen, då de visade den i beige. Skulle inte ha något emot att ta min laptop i den och gå iväg till jobbet. Det är en gammal modell från 50-talet som de dammat av och lanserar igen i samarbete med Dagmar som har designat en innerväska samt en kuvertväska i samma stil. Rottingväskan återfinns på flera av bilderna av Dagmars vårkollektion.

(De två översta bilderna är inskannade från Elle interiör och den nedersta från www.houseofdagmar.se.)

2 kommentarer:

Skönt Hemma sa...

Mamma hade en sån väska på 70-talet :) Kul att den kommer igen!

Helena sa...

Ja jag undrar om inte någon i min närhet också hade en sådan när jag var liten, för jag fick starka igenkänningsvibbar första gången jag såg den. Antagligen någon jag gillade eftersom väskan tilltalade mig på en gång! :-)