11 april 2009

Signerat.se - svensk motsvarighet till Etsy

Strax efter att jag hade upptäckt sajten Etsy där privatpersoner kan sälja sina hemgjorda hantverk började jag fundera på varför det inte fanns en sådan sajt, fast bara för svenska pysslare. Det finns ju hur många människor som helst som sitter hemma och tillverkar en massa fina saker som de försöker sälja på sina hemsidor eller på sina bloggar, men det är inte lätt att nå ut till folk. Och Etsy är ju bra, men väldigt stort och det är lätt att försvinna i mängden. Portot kan ju också bli rätt dyrt när man handlar från andra länder. Bara någon månad efter att jag tänkt denna tanke så dyker Signerat.se upp. Exakt min idé. (Så är det varje gång jag kommer på en affärsidé för övrigt.)
Dessa snygga broscher säljs på signerat.se av Jenny Karlsson. 80 pix kostar de styck och frakten ingår (såsom alltid på signerat.se) i priset.

Inga kommentarer: