20 april 2009

Samla vackra papper i en bok

Jag fullkomligt älskar de här handgjorda kollageböckerna eller vad man ska kalla dem! De säljs på Etsy hos River Bend Ranch Studio. Det är gjorda av vackra vintagepapper, kuvert, foton, tyger och allt möjligt man kan tänka sig. De är så inspirerande och jag får sådan lust att göra något liknande själv. Tyvärr blir det aldrig lika fint när jag ska pyssla. Jag gjorde mycket kollage och sånt när jag var yngre, i gymnasiet och däromkring. Men sen kom jag av mig och nu när jag försöker så blir jag aldrig nöjd. Men med lite övning kanske det går bättre. Det gäller bara att komma sig för.

Kvinnan som gör dessa coola böcker heter Patty van Dorin och bor i Texas. Hon visar upp sina kreationer och annat fint på sin blogg. Jag hittade hennes shop genom bloggen decor8.

(Bilder från River Bend Ranch Studios Etsyshop)

2 kommentarer:

Bodil sa...

Wow, vilka fina!!

Helena sa...

Ja visst är de!