16 april 2009

Kreativa torsdagar


Marisa Haedike heter konstnären och designern från Kalifornien som gjort dessa söta målningar. Marisa jobbade tidigare bland annat med reklam och illustrationer och tyckte inte att hon hade tid för allt det kreativa skapande hon drömde om. Då bestämde hon sig för att åtminstone avsätta en dag i veckan för detta. Så skapades Creative Thursday - ett projekt som sedan kom att utvecklas till en heltidssysselsättning. Här kan du se fler verk av Marisa och hennes alster kan man köpa i hennes Etsyshop. Där säljer hon även keramik och gulliga mjukdjur.

(Bilder från www.creativethursday.com)

Det är nog inte en dum idé att schemalägga tid för sina hobbies. Hur många går inte och drömmer om att göra olika saker, men de blir aldrig av för vardagen kommer emellan. Jag har själv hur många projekt som helst i mitt huvud, men de stannar ofta där. Ibland tar jag tag i en idé jag gått och grunnat på, och jag blir alltid lika nöjd över att jag fick den gjord, även om resultatet inte alltid blir som det såg ut i mitt huvud. Det kan handla om fotoidéer, sömnadsprojekt, smyckestillverkning, att lära mig mer om nånting jag är intresserad av till exempel. Tänk efter om du kan hitta tid till det du verkligen vill göra. Det är lätt att bara råka hamna framför något program på teve, eller fastna framför datorn klickandes vidare och vidare mellan bloggar, forum mm och sen undrar man var tiden tog vägen. Nej, idag är det jag som fortsätter mitt syprojekt att sy en filt till den nya bebisen av tyg jag ärvde efter min mormor. Jag är nästan klar, men den behöver kanter.

Inga kommentarer: