23 april 2009

Affärsidé någon?

Jag såg Vänner i går - teveserien alltså - och Rachel hade en så fin klänning. Jag försökte googla fram en bild på den, och efter mycket letande hittade jag faktiskt bilden till vänster, dock ser man inte klänningen så bra. En annan gång blev jag extremt förtjust i en klänning som Victory i serien Lipstick Jungle hade och googlade som en galning för att hitta en bild på den, men jag lyckades inte. (Ovan till höger är en annan bild på henne i stället.)

Jag vet att jag någon gång råkat ramla över en sajt med bilder från olika teveserier utifrån vad karaktärerna hade på sig, och man kunde även läsa om vilka märken det var. Det var dock ingen systematisk genomgång, men sorterat på tevekaraktärer. Jag har letat och letat, men tyvärr hittar jag inte tillbaka dit. Det finns ju så många modeintresserade och teveseriebesatta personer där ute. Varför kan inte någon ambitiös person starta en sajt där man lägger upp bilder, sorterat på teveserie, avsnitt och karaktär, där varje klädensemble från varje avsnitt finns avbildad. Det är väl en jättebra idé!

Inga kommentarer: