10 april 2009

Mammakläder från Proud



Det är inte helt lätt att klä sig när man är gravid tycker jag. Utbudet av mammakläder är ju inte enormt direkt. Lindex har slutat med mammakläder, så det återstår typ H&M. Polarn o. Pyret har ju några plagg och även Top Shop har lite mammakläder, men det mesta är inte särskilt roligt. Oftast har man att välja på antingen helsvart, eller något jättebrokigt, stormönstrat som ingen icke-gravid skulle förväntas vilja ha på sig.

Nu har jag inte så långt kvar så jag tänker försöka klara mig med de få klädesplagg jag fortfarande får på mig. Det känns så onödigt att köpa kläder nu som jag bara kommer att använda i mindre än två månader. Det blir till att tvätta ofta i stället, för antalet plagg som jag kan ha minskar hela tiden. Eftersom jag har varit mammaledig fram tills nyligen och numer tyvärr är sjukskriven så har jag inte brytt mig så jättemycket om min klädsel den här graviditeten. Om jag hade ett jobb som man hade behövt se lite representabel ut hade jag nog tänkt annorlunda dock, och då hade jag nog satsat på lite snygga gravidkläder från Proud. Här finns faktiskt en hel del som ser fint ut. Proud har en butik på Karlavägen i Stockholm och finns som webshop.

(Bilder från proud.se, klicka på bilderna för förstoring.)

1 kommentar:

Hanna sa...

Den gula klänningen är snygg.