13 april 2009

Designtorget - favoriter

"Designtorget började som jag minns det som en butik för ny design. Nu har det urartat till en presentbutik för 35-åringar som inte längre tycker om sina vänner."
Saxat ur DN På Stan för ett tag sedan. Hehe, jag fyller 35 i år och köper ofta presenter där. Även till mina bästa vänner. Känner mig aningen träffad... Men jag gillar faktiskt mycket av deras grejer och skulle själv bli glad för många saker därifrån. Men visst kan det kännas lite fantasilöst att gå dit för att handla presenter. Lite för enkelt liksom. De här produkterna skulle jag i alla fall inte bli ledsen om någon köpte till mig.

Den färgglada hängaren Hang-it-All - en designklassiker från 1953, hängaren Gren, en PAL-radio, fast kanske hellre i någon roligare färg, grytunderlägget Blad, eller kudden Jakten (den med blå bakgrund) med mönster från 70-talet - nu i nyproduktion i ett samarbete mellan DesignTorget och Almedahls.

(Bilder från www.designtorget.se)

4 kommentarer:

Frida sa...

Oj så mycket fint! Är själv spekulant på den fina radion!

Helena sa...

Ja den är så snygg! Fast jag stör mig egentligen på att man inte kan ha förinställda kanaler på den. Vi har en tivoli model two hemma, och jag lyssnar aldrig på radio på den, för jag orkar inte leta kanaler...

Skönt Hemma sa...

Snyggt kollage med bara fina grejor :)

Helena sa...

Ja jag håller tummarna för att jag vinner en grenhängare hos dig!