16 juni 2009

Mage eller ej

Om du är gravid kan du hitta klädinspirationGravidlooken, som jag skrivit om tidigare. Här är två fina bilder med utstyrslar som man även kan ha utan bebis i magen. Klänningen till vänster kommer från Bea Szenfeld.

Linnet till höger är från Lindex. Mönstret liknar väldigt mycket ett som jag har på en lång kjol som jag köpte för över tio år sedan i Frankrike och som jag gillade väldigt mycket, men som efter ett par år kändes helt omodern. Jag har ändå sparat den för att jag är så förtjust i tyget och nu har jag plockat fram den och funderar på att använda den som klänning i stället. Antingen kan man bara dra upp den och sätta ett skärp i midjan eller så kan man sy om den. Jag gissar att det kommer att bli det första alternativet. Om det nu blir något väder för klänning någon gång i framtiden...

2 kommentarer:

Anneli sa...

Kul att det numera finns så fina gravidkläder. På min tid fanns det mest mjukiskläder och man kännde sig aldrig fin.

Helena sa...

Ja, men det är fortfarande svårt tycker jag! Fast min första graviditet för två år sedan sammanföll med A-linjemodet, det var ganska praktiskt.:-)