12 juni 2009

Färgkombo: blått + vitt

Vilken bra idé att sätta upp massor av matchande tygbitar på väggen. Vi har två stora tygstycken uppsatta på stora målardukar över soffan här hemma (fast jag har tröttnat på tygerna och vill byta ut dem, alternativt sätta upp något helt annat), men jag har inte tänkt på att sätta upp flera olika, lite mindre tygtavlor som här. Det vore kanske något för sovrumsväggen där det är tomt just nu. Hmm... Bilden till vänster hittade jag hos Desire to inspire och den kommer ursprungligen från fotografen Carolyn Barbers hemsida. Bilden till höger är ett utsnitt från ett foto som jag också hittade hos Desire to inspire. (Hela bilden hittar du här.) Bilden kommer ursprungligen från inredningsdesignern Sophia Vaydas hemsida.

Jag hämtar visst det mesta av min inspiration hos Desire to inspire idag. Även denna bild hittade jag där. Interiören kommer från ett hem till salu hos Alvhem mäklare i Göteborg. Visning den 17 juni för den som är intresserad. Kolla in länkarna för fler bilder. Det är en jättefin liten lägenhet (1,5 rum, 51 kvm).

Fåtöljen Toad designades ursprungligen 1968 av Ekstrand & Norman, och återlanserades 2002 av David Design. År 2007 skapades soffan Toad Twin love seat av Ruud Ekstrand, baserad på den ursprungliga Toadfåtöljen.


Till vänster: Stolen Superstructure från David design. Till höger: Tyget Biloba från Marimekko. Design av Kristina Isola.


Söta och somriga vintageklänningar från Mama stone vintage på E-bay.

Inga kommentarer: