13 maj 2009

Veckans bloggtips: Door sixteen

Door sixteen är en blogg som främst är inriktad på inredning. Den skrivs av en amerikansk tjej som heter Anna och som bor i Newburgh, en bit norr om New York City, dit hon pendlar varje dag då hon arbetar med formgivning av böcker mitt på Manhattan. I bloggen skriver hon om sitt liv med sin sambo och sina två hundar, om inredning och möbler, och roligast är att följa hennes arbete med renovering och inredning av huset i Newburgh. Huset är någon gång från 1800-talet och är jättefint och har en liten gård som Anna och hennes sambo håller på att göra i ordning.

Jag upptäckte den här bloggen bara för någon vecka sedan och det tog mig nog fyra timmar att läsa igenom hela bloggen från början i juni 2007 och fram till nu. (Som tur är skriver hon inte varje dag.) Jag reagerade ganska snart på att jag tyckte att hennes stil kändes lite skandinavisk, och när jag fick syn på muminböcker i hennes hus, och hon senare började prata om Lucia, så började jag få mina misstankar, och mycket riktigt, så småningom, i samband med att hon lagar Jansons frestelse till jul, så kommer det fram att Annas mamma är svenska.

Annas största last är Eamesstolar som hon lyckas hitta på loppmarknader och liknande mest hela tiden och inte kan låta bli att köpa, så att hela huset är snart fyllt. Tur att det är ett stort hus...

Inga kommentarer: